Vilniaus dailės akademija. Ar įstojote iš pirmo karto? Kas lėmė, kad pasirinkote grafikos studijas? Trumpai papasakokite apie studijas, pasiekimus, dėstytojus, diplominį darbą?
Kad noriu stoti į Dailės akademiją, apsisprendžiau bebaigdama 11 klasę, 12 klasėje lankiau paruošiamuosius kursus Vilniuje. Kursus skirtingoms specialybėms organizavo pati Akademija. Į kursus iš Panevėžio į Vilnių važinėdavau kiekvieną savaitgalį, o penktadieniais po pamokų eidavau į papildomas piešimo pamokas Dailės mokykloje Panevėžyje. Dailės akademijoje baigiau grafinio dizaino bakalaurą ir įsidarbinau reklamos agentūroje dizainere.
Magistro studijų nusprendžiau nebetęsti, nes tam nemačiau prasmės. Mūsų specialybėje magistratūros laipsnio siekė tie studentai, kurie norėjo dirbti dėstytojais, nes tuomet gali dėstyti tiek Dailės akademijoje, tiek Dizaino kolegijoje.
Dėstyti nenorėjau. Ko labiausiai trūko? Praktinių žinių: kaip dirbti su įvairiomis programomis, kaip techniškai paruošti įvairios paskirties failus gamybai, spaudai ir t.t. Studijų metu daugiausiai buvo ugdomas mūsų kūrybiškumas, o dirbti techniškai turėjome kažkaip išmokti patys. Geriausias ir greičiausias būdas tai padaryti – eiti dirbti į bet kokią reklamos agentūrą, kuri sutiks priimti studentą ar ką tik studijas baigusį jauną žmogų be jokios darbo patirties, turintį minimalias techninių žinių ar įgūdžių. Toks darbas yra prasčiau apmokamas.
Savo aplinkoje tenka išgirsti istorijų, kad vis dažniau jauni dizaineriai neturintys patirties, yra įdarbinami vadinamai praktikai, t.y. išmokti techniškai dirbti, bet darbas praktikos metu nėra apmokamas. Pasibaigus sutartam praktikos laikotarpiui, reklamos agentūros vadovai įvertina dizainerio patobulėjimą, kūrybiškumą, gebėjimą greitai ir lanksčiai dirbti, įgytus naujus įgūdžius ir, jei atitinki lūkesčius, pasiūlo pasirašyti darbo sutartį arba ne.
Į Dailės akademiją įstojau iš pirmo karto, nors konkursas buvo didelis, kandidatų nemažai. Pirmame kurse studijavau dizaino specialybę, o antrame kurse turėjome rinktis profilį, t.y. grafinį arba industrinį dizainą. Grafinis dizainas man pasirodė artimesnis nei daiktų ir baldų projektavimas.
Kadangi mano specialybė buvo grafinis dizainas, diplominiam darbui pasirinkau sukurti juvelyrikos – aksesuarų katalogą. Kūriau ne tik vienetinio leidinio dizainą – kataloge buvo eksponuojami vienetiniai, šiek tiek stimpanko stiliaus postapokaliptinės nuotaikos papuošalai ir aksesuarai, funkcionuojantys ne tik kaip grožio ar stiliaus detalė, bet ir kaip pagalbiniai įrenginiai, kompensuojantys vieną ar kitą galimą fizinį sutrikimą.